Şafilik Nedir Vikipedi

Dört Sünnî mezhepten biri. 8. yüzyılda İmam Muhammet Şafiî tarafından kuruldu. Şafiîlik, kurulduktan kısa bir süre sonra bütün Orta Doğu’ya yayılmışsa da Osmanlı Devleti’nin Hanefîliği kabul etmesi ve İran’da da Şiîlik’in yayılması yüzünden azınlığa düştü. Günümüzde Kuzeydoğu Afrika’da ve Güney Arabistan’da oldukça yaygındır. Başka İslâm ülkelerinde, Güneydoğu ve Doğu Anadolu’da Şafiî mezhebinden olanlar vardır. Bu mezhebe göre halifenin Kureyş boyundan olması gerekir. İman ile eylem, birbirine sımsıkı bağlıdır, eylem bozulur ya da zayıflarsa iman da bozulup zayıflar. Şafiîlik dinde felsefeye karşıdır.



Readers Comments (84)

  1. songül akcan 03 Mart 2011 @ 19:17

    bencede çook az bilgi yetersiz.keşke daha çok bilgi olsaydı..puffffffffffff

  2. safiye çeşmeci 17 Mart 2011 @ 18:39

    songülün dediğine katılıyorum çok az bilgi var ya

  3. safiye çeşmeci 20 Mart 2011 @ 19:20

    yardımcı olduğunuz için
    tşk edrm

  4. bu ne ya internette hiç birşey de bulamıyoruz

  5. ecem sn hiç bir şey bulamıyoson başka gayet net yazılmış…

  6. çok az bilgi var bencede keşke daha çok olsaydı bu ödevim için yetersiz yinede teşekkür ederim

  7. bilgi az ama yinede emeğe saygı için teşekkür ederiz

  8. az olsa bilene bosver öğreminimiz bize iyi not versin O bize yeterli Doqru deqilmi arkadasLaR

  9. BİDE SONGÜL AKCAN SANA BİSEY SOLÜM BOYLE DİYORSUN YAAA BASKA ODEVLERDE ONUNE HİC BİR TANE CIKMAZ SEN YİNEDE BUNA ŞÜKRET

  10. bncede çok az bilgi var ama yine de emek verilmiş uqraşılmış o yüzden teşekkür ederim.

  11. bana göre oldukça az bilgi var aradığım bilgiyi bulamadım

  12. Kısa ve öz.Emeğine sağlık

  13. Bilgiler çok yetersiz …… Ödevim için greken blgiyi bulamadım. 😛
    yinede tşk. ederim 😀

  14. Gerçekten güzel kısa ve öz ben slayt yapacam emeginize sağlık.

  15. önündeki resmi kaldıramadım ama olsun tş ederimm

  16. bilgi yetersiz ama sagolun buda benim için yeterli kim yazmışşa eline yüregine saglık yine teşekkür ederim.

  17. çok az bilgi vermişler. bilgi için yetersiz . biraz daha çok yassaydılar çok iyi olurdu

  18. neden bu kadar çok az yazmışlar ki

  19. kısa ve öz gerçekten emeğinize sağlık teşekkürler

  20. benim ödevim için yeterli değil çünkü en az üç sayfa olacak ama bilgi yetersiz yinede çokkkkkk tşk 🙂 ♥

  21. of ya nasıl ödev yapıyım ben bu yazıyla çok kısa ya

  22. sivasle merve 04 Mayıs 2012 @ 17:45

    süper bnim ödevim için yeterli

  23. kayserili ARMİN 09 Mayıs 2012 @ 17:33

    BENİM İÇİN YETERLİ ÇOKKKKKKKKKKKKK TEŞEKKÜRLER

  24. çok azzzzzzzzzzzz ya keşke daha çok olsaydı yetmedi

  25. bence çok az ama yinede güzel 🙂

  26. ilayda acaoglu 11 Şubat 2013 @ 15:39

    yaaa keşke biraz daha uzun olsaydı….olmadı işte bn ne yapıcamm ..ufffff

  27. ilayda acaoglu 11 Şubat 2013 @ 15:41

    ellerinize sağlık çok güzel olmuş ve tabi kısa ….

  28. yrdm ettiğin için tşk

  29. Çok teşekür ederim işime yaradı diğer sayfalarda çok fazla yazıyordu bu benim için fazla bile sitenize teşekkür ederim.İşime çok yaradı.

  30. süper çok güzel işime çok yaradı

  31. emeği geçen herkeze teşekkürler

  32. bu değil performans ödevi için olan çok kısa da değil çok uzunda işte ben onu istiyorum

  33. bu kadarda kısa demedik

  34. sema çok güzel olmuş

  35. ıyyyyyy berbatt

  36. kolaysa siz yapın da görelim ama zekanız yetmio emek harcanmış çok saolun

  37. güzel kısa bilgi saolll

  38. Ben yazaydım daha uzun yazardım

  39. Iyi başlamışta kötü bitmiş

  40. bu bilgi bana yeter de artar bile çünkü ben bunla ödevimi yapacaktım zaten çok iyi kısa olması zaten kısaca diye yazıyodu

  41. ama songül zaten kısaca yazıyo başında diğer sitelere bak

  42. çoook teşekür ama yetersiz

  43. teşekkür ederim yardımcı olduğunuz için

  44. gerçekten çok teşekkür ederim ama biraz daha bilgi ekleyebilirsiniz yinede sağolun 😀

  45. o kadar çok siteye baktım ama böyle güzel bir anlatım bulamadım.

    bira uzun ama olsun…

  46. şşşşşşşşşşşşşşşşşşşş 22 Mart 2013 @ 18:50

    ooooooooooooooooooooooooooooooooooşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşş

  47. yazı kısa biraz daha uzun olsaydı daha güzel olurdu hoca kızmaz inşallah

  48. yaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hoş ama çooook az mıymıy

  49. Ey VALLAH ÇOQ YARDIMCI OLDUNUZ oardığım yERDİ

  50. Yeterli değil §

  51. güzelll ellerinize sağlık

  52. sağolun çoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooook teşekürler

  53. az ama işime yaradı

  54. çokkkkkkk guzell degıl

  55. çok kısa ama çok işime yaradı.

  56. niye yazdığım yorumu göremiyom be

  57. işime yaradı doğrusu az ama iyi

  58. çok az

  59. işime yardı

  60. az yazdım ama yinede çok teşekkürlerrrrrrrrrrrrrrr

  61. süüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüperrrrrr

  62. Begendim güzel

  63. Beğendim

  64. çok teşekürler işime yaradı

  65. çok güzel

  66. çoooooooooooooooook azzzzzzzzz ben takdir belgeleri aln biriyim azmı yazayım…!!!

  67. çok teşekkür ederim
    ,

  68. çok güzel olmuş kim -yazdıysa teşekkürler

  69. işinize yaramışta taha ne istiyonuz

  70. bence çok güzel bir ders programı gibi

  71. çok kısa ama işime yaradı

  72. ADAM OL BÖYLE ! TABİ YAZACAKK

  73. Teşekürlerr:-) 🙂

  74. Teşekürlerr çok yardlmcl oldunuz

  75. Gayet güzel bence az ve öz 🙂 :* Ellerinize sağlık 😀

  76. Süper!

  77. Aslanım be 😀

  78. çok yardımınız oldu tşk ederim

  79. çok fazla bilgi yoktu ama işime yaradı teşekkürrrrrrrrrrrr ederim

  80. Kader diyorki 08 Nisan 2014 @ 21:25

    Kısa ola bilir ama sup.olmuş

  81. gerçekten güzel olmuş sağolun ama yarı çoğunun ve beni devim için çook az

  82. kısa ama öz işime yaradı sağoluunnn.

  83. fazla işime yaramadı

  84. güzel ama işime yaramadı hoca çook azz dedii

Yorum Yapın